This is an archived article and the information in the article may be outdated. Please look at the time stamp on the story to see when it was last updated.

LEXINGTON, Ky.  – Kentucky Democratic U.S. Congressional candidate Amy McGrath is pulling advertisements from WDKY,  as she calls for a boycott of our owner,  Sinclair Broadcast Group.

McGrath, who is running for the Democratic nomination for Kentucky’s 6th Congressional District currently held by Republican Rep. Andy Barr, says she is calling on all Democratic candidates to boycott Sinclair-owned stations after many of them had anchors read a script saying there was a “troubling trend of irresponsible, one-sided news stories plaguing our country.”

“Sinclair’s corporate-mandated ‘must-read’ right-wing script on its nearly 200 television stations about ‘fake news’ is itself an extreme danger to our Democracy and eerily mimics the propaganda efforts that authoritarian regimes often use to control the media in their own country,” McGrath said in a statement Monday.

Sinclair Broadcast Group, Inc.  responded to a series of media reports attacking the Company’s recent promotional announcement for its local news.

“We aren’t sure of the motivation for the criticism, but find it curious that we would be attacked for asking our news people to remind their audiences that unsubstantiated stories exist on social media, which result in an ill-informed public with potentially dangerous consequences,” commented Scott Livingston, Sinclair’s Senior Vice President of News. “It is ironic that we would be attacked for messages promoting our journalistic initiative for fair and objective reporting, and for specifically asking the public to hold our newsrooms accountable. Our local stations keep our audiences’ trust by staying focused on fact-based reporting and clearly identifying commentary.”

Livingston said, “These announcements were responding to the public’s distrust in news generally, confirmed just today by this Monmouth University poll and spoke to our commitment to avoid such inaccurate reporting. The promos served no political agenda, and represented nothing more than an effort to differentiate our award-winning news programming from other, less reliable sources of information.”